Vad är IGTV (Instagram TV)?

Ett medie till?

Ja, och nej. Det är Instagrams försök till att utmana Youtube och även lära världens folk att stående filmer är the next big thing. Vi tror dock att deras försök ligger helt rätt i tiden och det kommer antagligen fungera ganska så bra. (Helt egen tolkning från oss)

Instagram släppte IGTV i mitten av juli och har funnits i cirka en månad. Många video bloggers (Vloggers) använder förstås detta sätt att kommunicera lite längre filmer, och gärna stående. Man kan se det som en sorts mix mellan Instagram stories och Youtube.

Nu finns det säkert många som tänker; Ska vi behöva lära oss en grej till? — Svaret är enkelt. Om du inte tror att kommunicera på rätt sätt med din marknad och målgrupp gör skillnad för affärerna så behöver du inte bry dig. Om du däremot förstår att content marketing är ett måste 2018, och framåt. Då är detta förstås en frälsning från ovan. Helt plötsligt får du chans att visa upp vad ni kan, vad ni är bäst på och vad ni står för på en av världens största sociala nätverk (1 miljard aktiva användare). Som är tillgängligt för alla, bara en telefon bort. Gratis.

Dags att prata content marketing med några som vet? Hör av dig!