Call4u

Grafisk identitet till Call4u

Ett spännande uppdrag från Call4u. Under hösten 2017 offentliggjordes och presenteras den nya grafiska identiteten för Call4u.

Syftet med den nya grafiska identiteten var att ge varumärket ett visuellt uttryck som kan ta Call4u till nästa nivå, där deras kvalité, seriositet och värdeord kommuniceras med marknaden fullt ut. De färgglada elementen skapades utifrån en egen grid som vi tog fram för att skapa enhetliga och symmetriska element, ikoner och element. Elementen representerar också människa till människa, från en punkt till en annan. Gridens inspiration kommer från telefonnätet och dess master. Logotypen i sig är enkel, modern och stilren.

Humankapitalet är den viktigaste delen av organisationen och tilldelades sin egna färgpalett. Där den lila färgen är mer dominerande. Detta för att med enkelhet kunna hålla isär intern och extern kommunikation.

Visa hela profilprogrammet

 

Om Call4u

Call4U Contactcenter AB är ett ledande Contact Center på den svenska marknaden sedan 2005. Med ca 200 anställda hanteras över 300 000 kundinteraktioner och mer varje månad. Vårt huvudkontor ligger i Ronneby. Vi har även kontor i Marbella och Växjö. Vi är medlemmar i Kontakta och har kollektivavtal med Unionen. Utmärkelse som Trygg kundkontakt från Kontakta 2016.