Josef Davidssons

Grafisk identitet

Under 2017 har vi jobbat fram ett nytt utseende och en ny logotyp för Josef Davidssons. De ville ta nästa steg och göra en nysatsning. Deras mål är att bli störst bland vedspisar, reservdelar och tillbehör. I januari 2018 lanserades Josef Davidssons nya logotyp och identitet.

Syftet med den nya grafiska identiteten var att ge varumärket ett visuellt uttryck som känns klassiskt, modernt och stilrent. Logotypen är uppbyggd av en klassisk sigill gjord i modern tappning med möjlighet att stansa ut i metall. En enkel symbol och stilren helhet gör logotypen lätt att använda.

 

Om Josef Davidssons

Josef Davidssons erbjuder svensktillverkade gjutjärnsspisar. Deras ambition är att alltid möta dagens hårda miljö- och säkerhetskrav. Varför ändra på något som fungerar lika bra idag som för 150 år sedan? Och bättre än många moderna prylar som kräver el, chip och uppkoppling. En vedspis platsar lika väl i ett nybyggt hus av senaste snitt som i traditionella hem.