Re-brand av varumärket Creab

 

Minimalistiskt och uttrycksfullt

Under våren 2018 tog vi fram en ny grafisk identitet till Creab, säkerhetsföretaget i Karlskrona. De kände att de hamnat lite efter och att deras moderna tjänster inte motsvarade vad den gamla profilen och logotypen stod för. Då togs beslut om att göra en total re-brand på varumärket i form av ny profil, logotyp bildbank och hemsida. Vi är mycket glada för att Creab förstod storheten i ett så pass minimalistiskt uttryck i en relativt konservativ bransch som dom verkar i.

Utgångspunkten var att ta fram en symbol och logotyp som snabbt ska föra tankarna till lås och säkerhet. Med utgångspunkt från logotypens C adderades ett svart element som gör att det negativa utrymmet bildar huvudet på en nyckel. Logotypen finns sedan i två versioner som båda tagit sitt ursprung i den mekaniska delen av ett lås. Den textbaserade versionen bygger på tanken om låsets stift som förskjuts för att hindra cylindern från att vridas om. — Christopher Landin, grafisk formgivare

Besök webbplatsen

 

Om Creab

Creab Säkerhet AB är det kompletta säkerhetsföretaget. Vi utvecklar kreativa och nyskapande produkter och tjänster för våra kunder. Genom att samarbeta med oss kan du lugnt fokusera på din kärnverksamhet.