Trossö Buss

Trosso-Buss-Resemagasin-2017-1 Trosso-Buss-Resemagasin-2017-2 Trosso-Buss-Resemagasin-2017-3 Trosso-Buss-Resemagasin-2017-4 Trosso-Buss-Resemagasin-2017-5 Trosso-Buss-Resemagasin-2017-6 Trosso-Buss-Resemagasin-2017-7 Trosso-Buss-Resemagasin-2017-8 Trosso-Buss-Resemagasin-2017-9 Trosso-Buss-Resemagasin-2017-10

Resemagasin för Trossö Buss och Bromölla Buss

Våren 2016 valde Trossö Buss att köpa Bromölla Buss. I samband med det ville de börja göra förändringar i sin marknadsföring och valde att satsa stort när det skulle produceras nya resekataloger. Tidigare hade de haft en informativ katalog med information om alla sina resor. Nu ville man istället gå ifrån det traditionella tänket kring kataloger för bussresor och skapa något mer inspirerande. Briefen var att de ville ha en modern katalog som visar att det är kul med bussresor och som inger ett proffesionellt intryck.

Tillsammans med Trossö Buss kom vi fram till att ett magasin var rätt väg att gå. I magasinet varvas artiklar med utvalda resor som Trossö Buss/Bromölla Buss erbjuder.

Magasinets syfte är att inspirera kunderna till att resa och att visa upp några av resmålen de erbjuder på ett inbjudande sätt med mycket bilder.

Magasinet döptes till ”Tillsammans ut i världen” för att anspela på den gemenskap som ofta uppstår när man tillbringar många timmar i bussen på väg mot resans mål.

Projektet innebar viss fotografering, insamling av material, grafisk formgivning och tryck.