Kampanj åt Hobbex – Flytthjälpen

Smart kampanj åt Hobbex när de digitaliserar verksamheten

Hobbex har under många år varit på toppen inom sin genre. Men på senare tid har företaget behövt se sig om och digitalisera hela verksamheten då butikskonceptet inte längre håller och fungerar. Företaget startades som ett postorderföretag så man kan se det som att återgå till företagets kärnverksamhet egentligen.

Under sommaren samarbetade vi med Hobbex och tog fram kampanjen #flytthjälpen som handlar om att konsumenterna ska tömma butikshyllorna och hjälpa till med ”flytten” till renodlad e-handel.

I projektets togs det fram en kampanjprofil specifikt för detta, även en landningswebb producerades och material till att smycka ut butikerna gjordes. Bland annat flyttkartonger, packtejp och trycksaker. Hobbex själva ser ljust på framtiden och går nu in i nästa fas för det anrika företaget.

 

Om Hobbex

Hobby- och skämtartiklar har varit ett signum hos oss sedan flera generationer tillbaka men nu är det dags att blicka framåt. Vi river det gamla och börjar på en ny kula. Det innebär att vi bygger helt nya koncept från grunden och i samband med det fasar vi ut många produkter som tillhörde ”gamla Hobbex-eran”.